יום חמישי, 24 במאי 2007

אולמרט דחף לאשר מענק של 5 מיליון ד' ל"ידיעות"

ראש הממשלה התערב בצורה חריגה בדיונים של מרכז ההשקעות כשכיהן כשר התמ"ת,
וניסה לקדם אישורים להשקעות של העיתון
▪ ▪ ▪

ראש הממשלה אהוד אולמרט התערב בצורה חריגה בדיונים של מרכז ההשקעות כשכיהן כשר התמ"ת, וניסה לקדם אישורים להשקעות של ידיעות אחרונות. כן התערב למתן אישורים להשקעות של החברות הזרע וספן. כך אמרו השבוע ל-TheMarker מקורבים למשרד תמ"ת.
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כל פעולות ראש הממשלה כשר התמ"ת ובכלל נעשו כדי לקדם עשייה, לשחרר ביורוקרטיות ולפעול למען הציבור. ראש הממשלה מצטער על שיש כאלה העוסקים בניסיונות להטיל דופי, וימשיך לפעול למען הציבור".
עיתון ידיעות אחרונות הגיש בסוף 2002 בקשה לאישור השקעה בהיקף של כ-20 מיליון דולר להקמת בית דפוס בצפון הארץ, באזור התעשיה אחיהוד. אישור הבקשה היה מזכה אותו במענק ממשלתי בסך 5 מיליון דולר.
במינהלת מרכז ההשקעות התלבטו אם לאשר את ההשקעה, שאמורה היתה לספק תעסוקה לכ-200 עובדים בצפון. המצדדים ציינו אז, כי בעלי העיתון הצהירו שאין בכוונתם לפטר את עובדי הדפוס במרכז הארץ עם הקמת בית הדפוס הצפוני. מתנגדי האישור ציינו כי העיתון לא עומד בקריטריונים של החוק למתן מענקים, ובראשם יצוא של 25% לפחות מתוצרתו. המקורות ציינו כי לקראת הדיון באישור ההשקעה הפעיל אולמרט לחצים על המתנגדים לאשרו. בסופו של דבר משך ידיעות אחרונות את הבקשה לפני הדיון במינהלת מרכז ההשקעות.
המקורות הוסיפו כי אולמרט התערב בצורה חריגה לקידום הטבות להשקעות נוספות, בהן של חברת הזרע, שלמענה התערב מול מרכז השקעות ומול מינהל מקרקעי ישראל להפשרת קרקעות ליד חיריה. לדברי המקורות, אולמרט התערב גם למתן מענק לחברת ספן הפועלת בתחום הפורמייקה, אף שבמרכז השקעות היו שהתנגדו לכך משיקולים של כדאיות כלכלית. זמן קצר לאחר מכן, בסוף 2005, פורסם כי החברה נמצאת בקשיים, ובאוקטובר 2006 מונה לה כונס נכסים. מרכז ההשקעות הפנה אז בקשה לרשות ניירות ערך לחקור חשד לכאורה לאי-סדרים כספיים בחברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה