יום שני, 24 בנובמבר 2008

מי ירים את הכפפה?

שלום דינה.
אשמח אם תפרסמי בבלוג ובמקומות אחרים.
אני חפץ בעילום שם.

מי ירים את הכפפה?
חרם צרכנים חדש התחיל לרוץ באינטרנט. בינתיים לא ברור מי המארגן. עד כה, מאחורי היוזמה עומדת דינה כלשהי, שהקימה בלוג באינטרנט, בשם yediot2008, בבלוג היא מפרסמת מאמרים נגד כלי התקשורת הגדולים המסיתים באופן קבוע נגד הימניים והדתיים (ידיעות אחרונות, חדשות ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10. לאחרונה החלו להגיע התייחסויות לנושא מכיוונים שונים: הרב אליעזר מלמד בטור הפופולרי רביבים בעיתון בשבע עודד את היוזמה, כמה שרשורים התגלגלו באתר רוטר, אתר ערוץ 7 פרסם ידיעה על היוזמה.תכנית החרם, בקצרה, אומרת שמוצרים או רשתות שיפורסמו בידיעות אחרונות, חדשות ערוצים 2 ו-10 (להלן "התקשורת המסיתה") בהיקפים הגדולים ביותר יוחרמו, עד שירדו מראש רשימת המפרסמים. בכל חודש תפורסם רשימה שחורה חדשה של המפרסמים הגדולים ביותר בתקשורת המסיתה.
השיטה פשוטה, והיא לקוחה מתורת המשחקים: יצירת תחרות בין המפרסמים מי לא יעמוד בראש רשימת המפרסמים, וגרימת מעגל שלילי שבו כל אחד מנסה לרדת מתחת להיקפי הפרסום של המתחרה, ובכך לצאת מהרשימה השחורה. אם היקפי הפרסום ירדו באחוזים ניכרים נצליח להכות בתקשורת המסיתה.

מי ירים את הכפפה?
החרם מתחיל לצבור תאוצה. הוא רץ באימייל. אם החרם יצליח, הוא עשוי ליצור עמוד שדרה ציבורי, על פי אנו יכולים לדרוש את שלנו בזקיפות קומה ולא בשתדלנות. גוף, פוליטי או א-פוליטי, לאומי או חברתי, כלכלי או התנדבותי, שייקח חסות על החרם, עשוי לגרוף רווח נאה בהציבו את עצמו כגוף מנהיג המסוגל להוביל מאבק אפקטיבי נגד הגופים החזקים ביותר במדינה. הציבור יאהב מאבק מוצלח וישמח להצטרף אליו. הציבור חש חבוט ומובס לאחר השתדלנות שלא הועילה לגוש קטיף אלא סייעה בחורבנו.

הציבור רוצה להיאבק!!!

מי ירים את הכפפה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה